marți, 11 martie 2014

Despre Biserica si Icoane

Daca o biserica, vazuta din launtru, e purtatoare de icoane, vazuta din afara ni se arata ea insasi ca o icoana, ca un chip al casei lui Dumnezeu. Asa cum icoana in casa este o marturie a prezentei lui Dumnezeu in familie, tot astfel biserica unei parohii este semnul vazut al prezentei lui Dumnezeu intr-o familie crestina mai mare, fie la sat, fie la oras. In fapt, biserica nu e numai o trebuinta, ci si marturia obsteasca a enoriasilor, pentru a carei fiintare ei nu precupetesc nicio jertfa. Iata de ce prima grija a enoriasilor este sa-si construiasca o biserica, daca nu o au, sau s-o repare, s-o picteze, s-o innoiasca pe aceea pe care o au.

Fragment dintr-o predica a Inalt Preasfintitului Parinte Mitropolit Bartolomeu Anania (1921-2011)

Un comentariu:

  1. Rugaciunea Sf Efrem Sirul:


    Doamne şi Stăpânul vieţii mele,
    duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.
    Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie, robului Tău.
    Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin

    (Sfantul Efrem Sirul s-a nascut in jurul anului 306, in localitatea Nisibe, si a trecut la cele vesnice in data de 9 iunie 373, in localitatea Edessa, Cuviosul Efrem este pomenit de Biserica Ortodoxa in ziua de 28 ianuarie)

    RăspundețiȘtergere