miercuri, 13 iulie 2011

Cuvantul Saptamanii.

-Parinte, ce ne puteti spune despre cuvantul: "Pocainta se face cu fata spre viitor".

- Este un cuvant care-mi place mie, un cuvant pe care de fapt nu l-am auzit de la nimeni, dar eu il spun mereu: Pocainta se face cu fata spre viitor, nu cu fata spre trecut. Fiecare dintre noi am realizat un trecut al nostru. Pana in clipa de fata, avem un trecut si avem un prezent. Prezentul este timpul nostru adevarat: toate le realizam in prezent si le realizam in prezent pentru trecut si pentru viitor. Chiar si in vesnicie, viitorul il vom trai tot ca pe un prezent.

Sfantul Apostol Pavel, in Epistola catre Efeseni zice: "Cel ce a furat sa nu mai fure, -si nu se opreste la aceasta, ci zice, mai departe- ci mai vartos sa lucreze cu mainile sale, ca sa aiba de unde sa dea milostenie". Deci arata ca pocainta trebuie facuta cu ceva pozitiv.

Noi nu suntem niste tanguitori, cu fata spre trecut, ci suntem niste activi, cu fata spre viitor, vrand sa realizam in viitor ceea ce n-am realizat in trecut. Pentru ca pacatele, o data facute, nu mai pot fi compensate; nu poti face altceva pentru pacatele pe care le-ai facut, dar poti sa te pregatesti ca sa faci virtuti care sa te opreasca pentru viitor sa mai pacatuiesti. E un fel de contracarare a pacatelor de odinioara, un fel de astupare a lor.

Asta inseamna sa faci pocainta cu fata spre viitor, adica sa nu te tanguiesti pentru cele irecuperabile, ci sa te silesti pentru cele de care esti capabil. Eu le spun oamenilor mereu sa astupe trecutul negativ cu un trecut pozitiv, sa-l astupe cu o viata care sa-i recomande macar de acum incolo. Asta-i pocainta cu fata spre viitor.

SURSA: Arhimandritul Teofil Paraianu, Din Ospatul Credintei, editia a II-a, Editura Mitropolia Olteniei, Craiova, 2006, p. 43-44.




Parintele Rafail Noica VIDEO pe video.crestinortodox.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu