joi, 30 aprilie 2009

10 si 24 Mai 2009

Iubiti credinciosi,





Va aducem la cunostinta ca in zilele de 10 si 24 Mai 2009 NU va fi Sf Liturghie la Mirfield.



Va rugam sa-i anuntati si pe cei care nu au acces la site-ul nostru de discutii.



Doamne ajuta!





Razvan Taranu

miercuri, 29 aprilie 2009

Cuvantul Saptamanii

Parintele Rafael Noica:
Din ce moarte ne-a izbavit Hristos

...Blestemul cel mai mare este a nu-L cunoaste pe Dumnezeu. Banuiesc ca multi din contemporanii nostri sunt “bine mersi” fara Dumnezeu. Poate ne e un pic dor de El, poate mai avem si niste greutati si ne amintim ca mai este si Dumnezeu si poate… sa ne ajute El când altii nu pot, insa nu ne dam seama…; a murit ceva în sufletul nostru si nu ne dam seama - tocmai fiindca suntem morti - ce moarte înseamna faptul de a nu-L cunoaste pe Dumnezeu“.
“Dacã nu cunosc pe Dumnezeu, dacã nu-l trãiesc în viaţa asta pe Dumnezeu, când mi se sfârşeşte sorocul meu pãmântesc şi ma despart de trup, o sã rãmân în întunericul în care sunt. Sfântul Simeon Noul Teolog zicea un lucru înfricoşãtor: “Cine n-a vazut pe Dumnezeu in viata asta nu-L va vedea nici in cealalta”. Aici aş aduce cuvântul Sfântului Siluan: “Ţine-ţi mintea în iad, dar nu deznãdãjdui”. Cã zice Sfântul Siluan: “Nu vom deznãdãjdui, cã milostiv este Dumnezeu”. Adicã, noi nu trebuie sã ne ascundem îndãrãtul unor închipuiri sau dorinţe de-ale noastre - “ei, las` ca poate o sa mearga si asa si asa”. Trebuie sã ştim legea asta, ca lege cumplitã: dacã nu îl port acuma pe Dumnezeu, dacã nu-L vãd acuma în viaţa mea pe Dumnezeu, nici dincolo de viaţa asta nu-L voi vedea”.
Sursa si articolul intreg la:
Postat de:
Parintele Constantin

sâmbătă, 25 aprilie 2009

Hristos a inviat!


“...Si a venit Iisus, usile fiind încuiate, si a stat în mijloc si a zis: Pace vouă! Apoi a zis lui Toma: Adu degetul tău încoace si vezi mâinile Mele si adu mâna ta si o pune în coasta Mea si nu fi necredincios ci credincios...” Ioan 20,19-31



Prea mult timp am fost duri cu Toma. El este acum purtătorul nostru de cuvânt. Înconjurati si noi de cicatrice, spunem: “Dacă nu voi vedea, în mâinile Lui, semnul cuielor, si dacă nu voi pune degetul meu în semnul cuielor, si dacă nu voi pune mâna mea în coasta Lui, nu voi crede”. Văzând urmele rănilor, nu putem decât să spunem împreună cu Toma: “Domnul meu si Dumnezeul meu!” (Pr. A. Coniaris)


Duminica, 26 aprilie, Sfanta Liturghie incepe la ora 11:30.

joi, 16 aprilie 2009

Sfintele Pasti 2009

“Ca din moarte la viata si de pe pamant la cer, Hristos Dumnezeu ne-a trecut pe noi...”

(Din Catavasiile Invierii Domnului)






Frati si Surori Crestine,




Cea mai mare sarbatoare din Rasaritul Ortodox - Sfintele Pasti - se apropie. Indiferent in ce parte a lumii ne aflam, cu totii traim si sa simtim acel fior care ne cuprinde ori de cate ori, in verdele crud al primaverii, suntem chemati sa luam lumina din lumina cea neinserata a Mantuitorului Hristos!
Fie ca suntem tineri sau varstnici, bogati sau saraci, cu siguranta noaptea Sfintelor Pasti isi lasa amprenta in sufletele noastre, oricat de pustii ar fi ele si oricat de indepartati am fi de adevarata viata in Hristos.
Apoi cantarile pline bucurie ale Bisericii, bogatia de sensuri pe care le exprima, nu fac altceva decat sa ne imprimavareze sufletele, amortite de gerul cumplit al pacatului sau delasarii.
“Acum toate s-au umplut de lumina, si cerul, si pamantul, si cele dedesubt. Deci sa praznuiasca toata faptura Invierea lui Hristos…” auzim cantandu-se in aceste zile. Este adevarat ceea ce in vechime imnografii Bisericii au gandit: ca intreaga creatie participa cu mare bucurie la acest eveniment, comemorat an de an de catre Biserica crestina.
De ce se bucura creatia? Pentru ca omul, cununa creatiei, a fost restaurat prin Invierea Domnului.
Si iarasi, citand pe imnografii Bisericii: “Pogoratu-te-ai in cele mai de jos ale pamantului si ai sfaramat incuietorile cele vesnice, care tineau pe cei legati, Hristoase. Si a treia zi, ca si Iona din chit, ai inviat din mormant”.
Intreaga teologie despre Inviere graviteaza in jurul acestui infricosator lucru: prin moartea Sa, Mantuitorul Hristos S-a pogorat in iad. Ce era acel iad? Locul unde dupa caderea protoparintilor nostri Adam si Eva, intreaga omenitate mergea. In erminia picturii bizantine, icoana Sf. Invieri arata pe Mantuitorul imbracat in raze de lumina, calcand peste portile iadului, cu lanturile rupte si lacatul de o parte, luand de mana pe cei doi protoparinti, si prin ei, pe intreaga omenitate!
Iadul nu L-a putut tine pe Cel ce are stapanire asupra mortii! Chiar si cei care L-au osandit la moarte, au vrut cu tot dinandinsul sa fie siguri, in acceptiune lumeasca bineinteles, ca Mantuitorul Hristos nu va parasi mormantul. Au pravalit o piatra uriasa la usa mormantului, au pus sigilii, au pus militari romani sa-l pazeasca. Dar cum poti tine in mormant pe Cel ce are stapanire asupra mortii si vietii?
Sa ne primenim sufletele cu post si rugaciune, cu impacarea cu cei ce ne-au gresit, si cu spovedanie. Sa iertam toate, pentru Inviere!

In Hristos Domnul, Cel Rastignit si Inviat,

Constantin Popescu,
Preot Paroh

marți, 14 aprilie 2009

Cuvantul Saptamanii

Saptamana Mare. Patimile Mantuitorului sa ne trezeasca.
Reflectie a parintelui Serafim, manastirea Golia - Iasi

Aceasta ultima saptamana a Postului Pastelui, numita si saptamana Patimilor, are menirea de a pregati credinciosii pentru Inviere. Primele trei zile se constituie intr-un prolog al Sfintelor Patimi ale lui Hristos. Luni si marti, la utrenii, se citesc Evangheliile care ne aduc aminte de cele din urma invataturi ale Domnului. Miercurea Mare ne apropie deja de Sfintele Pasti, astfel ca Biserica a rinduit ca fiecare credincios sa ia aminte in aceasta zi la doua exemple: cel al pacatoasei desfrinate, instrainate de Dumnezeu (dar care aducind in aceasta zi, cu mare cainta si cu lacrimi, mir de mult pret si ungindu-L pe Hristos, devine mironosita) si cel al lui Iuda (ucenicul care, desi apropiat de Domnul, L-a vindut, tot astazi, pentru treizeci de arginti fariseilor si carturarilor ce voiau sa-L ucida). Gestul lui Iuda a facut ca, mai tirziu, ziua de miercuri sa fie declarata zi de post, ea fiind, alaturi de vineri (ziua in care Iisus a fost rastignit), una din cele doua zile ale saptaminii in care trebuie sa posteasca crestinii de-a lungul anului.Patru lucruri sint praznuite in Joia Mare: spalarea picioarelor apostolilor de catre Hristos, Cina Domneasca la care s-a instituit Taina Impartasaniei (Euharistia), rugaciunea din gradina Ghetsimani si prinderea Domnului de catre cei ce voiau sa-l ucida. Joi este si ziua in care gospodinele trebuie sa vopseasca ouale in rosu, urmind ca in Simbata Mare sa coaca pasca si cozonacul ce vor fi aduse la biserica in noaptea de Inviere pentru a fi sfintite. “Astazi a fost spinzurat pe lemn Cel ce a spinzurat pamintul pe ape”. Aceste cutremuratoare cuvinte sint rostite de preot inca din seara Sfintei Joi, cind acesta iese din Sfintul Altar purtind in spate Crucea lui Hristos.In Vinerea Mare nu se mai slujeste Sfinta Liturghie, pentru ca Insusi Mielul lui Dumnezeu este jertfit acum, si se tine post negru. Aceleasi lucruri sint valabile si pentru Simbata Mare. Prohodul Domnului de vineri seara este ultima etapa a tinguirii lui Hristos, Care se afla acum in mormint. La sfirsitul slujbei se inconjoara biserica cu Sfintul Aer, pe sub care trec apoi toti credinciosii. Numit si Epitaf, Sfintul Aer este o pinza de in sau de matase, de catifea sau de musama pe care se afla imprimata, brodata ori zugravita icoana inmormintarii Domnului. Epitaful simbolizeaza trupul mort al lui Hristos.In intervalul acesta dintre rastignirea pe cruce si Inviere, pentru ca moartea Lui sa nu para iluzorie oamenilor, Fiul lui Dumnezeu a lasat trupul Sau sa zaca in mormint trei zile si in acest timp S-a coborit cu sufletul la iad, sfarimindu-i portile. Traind timp de trei zile numai prin suflet, Iisus a voit sa ne arate ca este posibila o viata spirituala, biruitoare si fericita, si fara de trup. Pina la El, oricine murea se ducea la viata chinuita din iad, intrucit toti treceau pragul eternitatii cu sufletul transfigurat de pacat. Aceste trei zile de viata ale lui Iisus cu sufletul despartit de trup formeaza inceputul Raiului. Incepind din acest moment, sufletele celor drepti sint asezate in Rai pina la Invierea lor cu trupurile. Aceasta inviere, numita si Invierea de Obste, va avea loc la a doua venire a Mintuitorului. Un alt motiv pentru care Iisus s-a pogorit la iad a fost acela de a incredinta si celor de acolo, care au trait pe pamint inaintea Sa, Vestea cea buna a mintuirii neamului omenesc de sub robia diavolului si a pacatului.Pentru a simti macar o farama din bucuria pascala cea mai autentica trebuie sa ne pregatim in aceasta saptamana in care, ca si pe o scara cu sase trepte, urcam spre Inviere, atit sufletul, cit si trupul, inasprind postul pe cit sta in putinta fiecaruia. Cei care nu s-au infrinat deloc pina acum este bine ca macar in aceste ultime zile, care sint si cele mai importante din Post, sa o faca, stiind ca, dupa cum spune Sfintul Ioan Gura de Aur, bucuria lui Dumnezeu se revarsa si peste cel care a venit abia in ceasul al unsprezecelea ca si peste cel care a venit inca din ceasul intii la Hristos.
Sursa:

Postat de:
Parintele Constantin

luni, 13 aprilie 2009

Organizarea Sarbatorii Sfintei Invieri la Mirfield

Dragi credinciosi,

Dupa cum ati aflat din mesajul Parintelui Constantin,  comunitatea romaneasca „Sfantul Macarie Cel Mare" din nordul Angliei, va adreseaza invitatia de a participa,  incepand de miercuri 15 aprilie, la slujbele bisericesti care vor fi oficiate in biserica de la demisol din incinta comunitatii anglicane „House of the Resurrection" din Mirfield.

Programul liturgic din aceasta perioada a fost deja postat pe site-ul parohiei noastre si il puteti gasi la adresa: www.sfmacarie.org la rubrica ANUNTURI.

 

Postul pe care il vom duce la bun sfarsit dupa a noastra putere si cu mila Domnului Cel Rastignit si Inviat, se va incheia imediat dupa slujba Sfintei Liturghii de duminica, 19 aprilie.

Dupa Sf. Liturghie, intre orele 13:00 si 16:00,  vom organiza o agapa, prilej sa ciocnim oua rosii, sa ne bucuram de mancaruri traditionale romanesti - pasca, cozonac si tot ceea ce vom pregati fiecare dintre noi – in incercarea noastra de a ne bucura impreuna la cea mai mare sarbatoare de peste an.

 

Ca de fiecare data, Consiliul Parohial va asigura sala in care se va desfasura agapa si toata logistica necesara evenimentului. 

 

Va retinem atentia cu cateva amanunte de ordin organizatoric:

 

1.  Vineri seara la Denia Prohodului si sambata seara, in noaptea Sfintei Invieri, vom asigura cartoane pentru lumanari, in incercarea de a impiedica scurgerea cerii de la lumanari pe covoare si parchet intr-un loc care nu ne apartine, dar pe care il inchiriem pentru slujbele de peste an. Cartoanele se vor gasi langa standul de  lumanari .

Prezenta copiilor este o bucurie la asa o sfanta si dumnezeiasca sarbatoare; adresam in acelasi timp o mare rugaminte parintilor sa  acorde o atentie deosebita celor mici mai ales in momentele de iesire / intrare in sfanta biserica sau cand credinciosii sunt chemati sa ia lumina.

2.   Cei care doresc sa contribuie cu preparate culinare la agapa de duminica, sunt bineveniti sa le aduca  in  sala recent inaugurata a Colegiului Invierii de la Mirfield, dupa Sf. Liturghie.Detaliile despre locatia salii vor fi comunicate la sfarsitul slujbei. Accesul in sala Colegiului nu ne va fi permis mai inainte de ora stabilita (13:00), asa ca va rugam sa aranjati preparatele  direct pe platouri / farfurii, mai ales ca cel mai probabil nu vom avea access la facilitatile bucatariei Colegiului.

3.   Avand in vedere faptul ca incinta, biserica si celelalte facilitati nu ne apartin, va rugam sa cititi cu atentie si sa respectati mesajele plasate in diferite locatii (de exemplu afise plasate pe diferite usi la care accesul nu este permis).

4.   Sala in care se va asigura agapa este inchiriata intre 13:00 si 15:30. Va rugam sa ne ajutati in efortul de a elibera sala inainte de aceasta ora, curata si aranjata asa cum am gasit-o.

 

Detalii legate de locatia bisericii noastre in Mirfield le gasiti la link-ul:www.sfmacarie.org

cu precizarea ca intrarea  se face pe poarta de la baza dealului, (atentie la senzorii de proximitate care deschid automat poarta pentru masini). Sunt posibilitati de parcare (in interior, iar daca nu mai sunt locuri in cele 2 parcari, atunci pe strazi unde se poate parca fara probleme).

 

Biserica se afla la demisolul bisericii mari. 

 

Daca aveti intrebari in toata aceasta perioada puteti sa ne contactati la:   

danacici@yahoo.com  

Dana -  07920 845080

 

Cu speranta ca ne vom ruga si bucura impreuna in ziua cea mai sfanta de peste an , va asteptam cu drag la Mirfield!

 

Comitetul de organizare

PROGRAMUL LITURGIC DE SFINTELE PASTI 2009

Iubiti Credinciosi,
Programul nostru liturgic din perioada de dinainte si dupa Sf. Pasti 2009
va fi dupa cum urmeaza:
====================================================
1. Miercuri, 15 Aprilie
Utrenia Joii celei Mari, intre 19:30 si 21:00.
====================================================
2. Joi, 16 Aprilie
Dimineata: Ceasuri, Vecernia & Liturghia Sf. Vasile, intre 10:00 si 14:00;
Seara: Utrenia Vinerii celei Mari (Denia celor 12 Evanghelii),
intre 18:00 si 21:00.
====================================================
3. Vineri, 17 Aprilie
Dimineata: Ceasurile Imparatesti & Vecernia – intre 10:00 and 14:00.
Seara: Utrenia Sambetei celei Mari (Denia Prohodului),
intre 18:00 si 21:00.
====================================================
4. Sambata, 18 Aprilie
Dimineata: Ceasuri, Vecernie & Liturghia Sf. Vasile –intre 10:00 si 14:00.
Seara: Slujba Invierii – Intre 19:30 si 22:30
====================================================
5. Duminica, 19 Aprilie
Dimineata: Liturghia Sf. Ioan Hrisostom - intre 10:00 and 12:30
Dupa amiaza: Vecernia (a doua Inviere) - intre 16:00 si 17:30
====================================================
6. Luni, 20 Aprilie
Dimineata: Utrenia & Liturghia Sf. Ioan Hrisostom - intre 10:00 si 14:00
Seara: Vecernia –intre 18:00 si 19:30
====================================================
7. Marti, 21 Aprilie
Dimineata: Utrenia & Liturghia Sf. Ioan Hrisostom - intre 10:00 si 14:00
====================================================
Va stau la dispozitia fratiilor voastre pentru spovedanii in fiecare dimineata
si seara din zilele de mai sus, imediat dupa slujbe. As aprecia daca ati putea
sa va organizati timpul astfel incat spovedaniile sa le incheiem in Sambata
Mare, 18 aprilie, inainte de a incepe Slujba Invierii.
Va doresc ca timpul ramas pana la Sf. Pasti sa-l petreceti cu folos pentru suflet!
Doamne ajuta!
Postat de:
Parintele Constantin Popescu

sâmbătă, 11 aprilie 2009

11.04.2009: Pomenirea Sfântului Ierarh Calinic de la Cernica

Biserica Ortodoxă Română îl praznuieste în fiecare an la 11 aprilie pe Sfântul Ierarh Calinic de la Cernica. Sfântul Calinic s-a născut la 7 octombrie 1787 la Bucureşti, din părinţi români. La botez, primeşte numele de Constantin. La vârsta de 20 de ani intră în Mânăstirea Cernica, unde este primit cu dragoste de stareţul Timotei.După un an de ascultare duhovnicească, este tuns călugăr, dându-i-se numele de Calinic, iar la o lună după aceasta este hirotonit ierodiacon. Cinci ani mai târziu va fi numit stareţ al Mânăstirii Cernica, pe care o va cârmui timp de 30 de ani.La 14-15 septembrie 1850 a fost ales în străvechiul scaun episcopal de la Râmnicul Vâlcea. A fost hirotonit arhiereu în Catedrala mitropolitană din Bucureşti, la 26 octombrie 1850, praznicul Sfântului Dumitru, iar înscăunarea i s-a făcut la 26 noiembrie, la Craiova, întrucât Reşedinţa episcopală din Râmnic era distrusă în urma unui incendiu. Indată după înscăunare, şi-a cercetat eparhia, a rânduit protopopi, a hirotonit noi preoţi. În 1851 a redeschis seminarul, întâi la Craiova, după care, în 1854, l-a mutat la Râmnic; a deschis „şcoli protopopeşti pentru pregătirea cântăreţilor bisericeşti”.După ce şi-a mutat reşedinţa la Râmnic (1854), a început de îndată ridicarea unei noi Catedrale episcopale, după planurile întocmite de el însuşi şi cu pictura lui Gheorghe Tăttărescu, a refăcut reşedinţa şi bolniţa din incinta Episcopiei. Între anii 1859-1864 a ridicat, din banii săi, o biserică nouă la schitul Frăsinei, în Munţii Vâlcii, existent din veacul al XVII-lea, rânduind reguli aspre de vieţuire, aşa cum văzuse la Athos şi pe care le respecta el însuşi de când intrase în mănăstire. Dupa 16 ani petrecuti la Râmnicu Vâlcea, Sfântul Calinic se retrage la Mânăstirea Cernica. S-a mutat la Domnul la 11 aprilie 1868. Pentru curăţia vieţii sale, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a hotărât ca să fie trecut în rândurile sfinţilor. Festivităţile proclamării solemne a canonizării au avut loc la Mânăstirea Cernica în zilele de 21 şi 23 octombrie 1955. Prăznuirea a fost fixată la data trecerii sale către Domnul, 11 aprilie.
Sfinte Ierarhe Calinic, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!
Sursa:
Site-ul Mitropoliei Olteniei

Plângerea smeritului Calinic Ieromonah, stareţul Cernicăi.
Ştiu începutul meu că are sfârşit,
Şi eu vieţuiesc ca un fără de sfârşit,
Având mintea înaltă cugetătoare,
Şi viaţa-mi merge spre scurtare,
Ziua, noaptea, cugetând cele deşarte
Şi eu m-am apropiat de moarte.
Cu cât văd că se apropie moartea de mine,
Cu atât mă silesc a o scoate din pomenire,
Că dacă nu este cu putinţă a scăpa de moarte cu lucrul,
Eu mă silesc a scăpa de ea cu gândul.
Oh şi vai, cum m-am împietrit!
În fieşte care zi petrecând fraţi la mormânt
Şi cu nimic nu m-am umilit,
Nici cu inima suspinând,
Să plec ochii la pământ,
Să mă uit în mormânt,
Să văd podoaba mea strălucind în oase înşirate,
Pline de putoare şi de viermi mâncate!
Ah, cum strigă mormântul către mine,
Zicând: aicea vei să te sălăşluieşti şi tu mâine.
Abate-te spre mine măcar astăzi,
Scoţăndu-ţi mintea din lume,
Ca nu fără de veste să dea moartea peste tine,
Că pe lume câţi o au iubit Goi i-au trimis în mormânt,
Râzând şi batjocorind pe cele ce aicea le-au agonisit,
Iar nu în Dumnezeu s-au îmbogăţit,
Ci veşnică muncă o au moştenit
În tartarul cel nesfârşit.
Vai, vai de a mea ticăloşire,
Cum nu-mi viu întru simţire,
Să plâng cu necontenire,
Veşnica mea osândire.
Vino, ticăloase suflete al meu,
Să cădem cu plângere la Dumnezeu,
Rugându-ne şi Prea Curatei Fecioare
A mele bune chezăşuitoare,
Ca să facă milostiv pe Fiul său, Iisus Hristos Dumnezeu,
Ca să mă izbăvească de focul cel nesfârşit,
Că cunoscând am greşit.
Sfinţilor toţi, rugaţi-vă pentru mine,
Că singur m-am lipsit de-al vostru bine,
Măcar de acum înainte să petrec cu pocăinţă.
Şi să mă săvârşesc în credinţă,
Ca să câştig vrednica odihnă.
Amin.
CALINIC, stareţul Cernicăi, 1822, August 1.
Sursa:
Postat de:
Parintele Constantin

miercuri, 8 aprilie 2009

Cuvantul Saptamanii

Parintele Rafail Noica, despre adevarata indreptare:

Liturghia ortodoxa incepe la Proscomidie cu cuvintele Troparului din Sfanta Joi: “Rascumparatu-ne-ai din blestemul legii cu scump Sangele Tau“. Aceste cuvinte nu sunt o blasfemie; este un paradox de nespus, pe care il expune Sfantul Pavel in mai multe din Epistolele lui, ca Legea, care era sfanta, fiindca era data de Dumnezeu ca o calauza, la un moment dat devine un blestem, fiindca tinand preceptele Legii poti sa devii mai bun, dar viata nu gasesti: viata vesnica nu se gaseste nicaieri, in nicio lege. Pana cand, ajungand in prima parte a pocaintei noastre macar sa pastram o lege, macar sa nu rasplatesc omorand un om pentru un ochi, cum spune vechea lege: “Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte“; macar atata dreptate. Iar dupa aceea, intelegand ca “Ce castig eu daca el mi-a scos un ochi si daca eu ii scot ochiul lui, ce castig din suferinta lui?” Si poate aflu o stare morala mai inalta si ma apropii de Hristos zicand: “Lasa, Domnul sa-l ierte, macar lui sa-i fie bine”. Si opresc raul la mine si nu-l intorc inapoi asupra fratelui, care poate se mahneste si-mi intoarce iarasi inapoi. Este cunoscut ca, de exemplu, in anumite regiuni ale Italiei cuvantul vendetta, “razbunare”, trece din generatie in generatie si nu se mai sfarseste. Pana cand? Pana cand va veni cineva care va spune: “Stop, destul, la mine! Destul au suferit toti, si eu. Ce sa dau inapoi suferinta pentru suferinta?”
Si inca nu este destul, dar este un inceput. Un inceput poate ca inceputul talharului de pe cruce, care un adevar putea sa cunoasca: ca el era pacatos si vrednic de pedeapsa mortii, dar Cel din stanga lui, adica Hristos, era nevinovat. A marturisit aceasta nevinovatie, a savarsit acest act de dreptate, si Dumnezeu Care implineste neputinta omului i-a daruit mai departe sa cunoasca treapta urmatoare, harul prin care sa strige - sau sa sopteasca - un cuvant de mare credinta: “Pomeneste-ma, Doamne, intru Imparatia Ta“. De unde avea sa stie ca “asta care avea sa moara” are o imparatie, daca nu i-a dezvaluit - cum i-a spus Mantuitorul lui Petru cand Petru a marturisit: “Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui Viu“; iar Mantuitorul i-a raspuns: “Fericit esti, Simone, fiul lui Iona, ca nu trupul si sangele a putut sa dezvaluie tie aceasta taina, ci Tatal Meu Care este in ceruri“, - adica harul dumnezeiesc. Asa gandesc, ca tot harul dumnezeiesc, pentru putina dreptate, as zice morala, a talharului de pe cruce, a dezvaluit talharului cu mai multa deslusire si mai multa intregime cine era Cel care se afla langa el pe Cruce, si a putut sa-si rosteasca cuvantul de credinta...
Textul intreg la:
Postat de:
Parintele Constantin

sâmbătă, 4 aprilie 2009

Duminica, 5 mai Sfanta Liturghie la ora 11:30



“…Si care va vrea să fie întâi între voi, să fie tuturor slugă. Că si Fiul Omului n-a venit ca să I se slujească, ci ca El să slujească si să-Si dea sufletul răscumpărare pentru multi...”
Marcu 10,32-45; Luca 7,36-50



Ce spune Hristos
Dacă măretia noastră nu stă în pozitie, putere, bunuri, atunci unde o găsim? Cine vrea să fie primul între voi, să fie tuturor slugă.
Printr-o singură frază, Iisus dă peste cap valorile lumii. Lumea i-a pus în vârful listei pe regi, pe comandantii militari, pe bogati, pe cei ce se bucură de onoare si recunoastere. În josul listei sunt marea masă a umanitătii, urmată de slugi. Iisus inversează întreaga scală a valorilor si spune: Cel mai mare dintre voi este cel care vă slujeste. (Pr. Coniaris)

Duminica, 5 mai Sfanta Liturghie incepe la ora 11:30.




In aceasta Duminica, ne sta exemplu de sfintenie SfantaMaria Egipteanca.Ea este speranta ca oricand, oricat de pacatosi am fi, putem imbraca haina pocaintei si porni inapoi la Hristos.